Nr 14

Uppdaterar inte så ofta, men jag vill skriva när jag känner mig laddad och har någonting inom mig jag vill berätta

Det var här om dagen när jag jobbade,

så kom det fram en romsk kvinna till mig, ställde sig så nära så det blev obehagligt. Så sa hon,

Jag vet hur du skall kunna tappa dina kilon, 7 kilo i veckan.
Okej, sa jag.. så berättade hon hennes knep hur det var.. hon stod 10 cm i från mitt ansikte och nästan spottade när hon pratade..
Sen gick hon.. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.. ? ..
För efteråt började jag tänka.. vad har hon för rätt att komma fram till mig och tycka att jag skall gå ner i vikt?..

Om jag inte har lust med det så skall väll hon skita i det.. ? Så länge jag inte ber henne om hjälp så är det väll ingneting som hon skall lägga sig i? elleR?

VAd har hon för rätt att klanka ner på mig.. en annan sak hade varit om jag själv hade frågat henne? .. men nu var det hon som tyckte.. hon som sa... Hur vet hon ens att jag vill gå ner i vikt?

Kanske har hon sett mig på tv... men tusan, så får man väll inte bete sig så där ändå?..
hmm.. blir så fruktansvärt irriterad på människor som tar mig förgivet..
Tänk om inte alla skulle vara så mot mig... skulle jag någonsin blivit så rund då?
Är det bara en ren protest mot alla kommentarer som det blir så här?..

Kanske vill jag inte innerst inne gå ner i vikt.. Kanske är det pressen utifrån som gör att jag måste för att slippa höra alla tjata?..

Men om jag någonsin nämner det till någon så säger alla, Jenny du måste göra det för din skull.. osv.. osv...

MEn tusan!!! FAn heller att jag gör det för min skull..

Det ända jag tänker är, tänk om man kan få höra alla sluta prata om min vikt och om mitt liv.. varför kan inte folk bara undra hur jag mår och hur jag har deT? ..

Nej, men visst hacka ner på den som är tjock.. så är livet och så kommer det alltid att vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0